Digitale Kundeportaler

Online selvbetjening

Med en digital kundeportal øger du serviceniveauet overfor dine kunder, samtidig reducerer du de administrative omkostninger gennem digital selvbetjening.

Med digital selvbetjening kan du holde åbent døgnet rundt, det giver en bedre service til dine kunder. Kunderne får mulighed for at søge produktinformation omkring dine produkter, hente forhandlerpriser, salgsmateriale eller andre downloads.

Kunderne kan nemt få svar på ofte stillede spørgsmål, læse dokumentation eller blive uddannet i produkterne, alt sammen uden at skulle i kontakt med din virksomhed.

Denne kommunikation kan ske på dine kunders præmisser, de kan således gøre dette når de har tid uden at skulle i kontakt med din virksomhed.

Din digitale kundeportal er et aflukket område, hvor det kun er de kunder du giver adgang, der kan komme ind på siden. Når de er logget ind kan man vise specifikt indhold til hver enkelt kunde, eller give grupper af kunder adgang til forskelligt indhold (fx. bronze-, sølv- eller guldpartnere).

Features i en digital kundeportal

  • Håndtering af medlemmer - det er muligt at oprette nye medlemmer, tilføje stamdata på medlemmerne samtidig med at du kan tildele grupper og håndtere den enkelte kunde.
  • Nyheder - hav et internt nyhedssystem, hvor der kan kommunikeres til alle kunderne. Dette er en god mulighed for at komme med interne tilbud eller lignende kun til brugere, der har adgang til selve portalen.
  • FAQ - Lav svar til dine kunder på de mest stillede spørgsmål. Det er god service og det viser samtidig at der allerede er kunder som har spurgt om det du selv leder efter.
  • Downloadcenter - Downloadcentret bliver mange gange kernen i en digital kundeportal. Der kan downloades alt muligt, fra billeder, prislister , programmer og meget mere. Der er ingen grænser for hvad der kan deles med kunderne eller med forhandlerne. Der er også mulighed for at lave et individuelt downloadcenter, hvor hver kundes download er specifikt for denne kunde. Det kan fx. være, hvis der er forskel i prislister eller lignende.
  • Standardsider - Det er muligt at oprette et antal standardsider. Disse sider er helt almindelige og fungerer som almindelige tekstsider med billeder og meget andet. Der er her tale om almindelige CMS standardsider.
  • Videoer / Tutorials - Har du et produkt, hvor du har behov for at lave instruktionsvideoer, så har du muligheden med denne del. Der kan oprettes forskellige vejledninger og linkes til videoer, således det bliver muligt for partnere at se disse videoer.
  • Formularer - Avancerede formularer til brug ved eksempelvis booking, kontakt eller fejlmeldinger. Der kan opbygges formularer som bla. sender en email til administratoren.
  • Galleri - Med et galleri kan du vise de bedste billeder fra dine produkter. Dette er meget effektivt, hvis du har et meget visuelt produkt, hvor det er meningen at dine forhandlere/kunder som har adgang til den digitale kundeportal, skal kunne se disse billeder.
  • Servicedesk / support - Lad dine kunder/partnere bede om hjælp gennem din service desk. En formular lader dem udfylde en forespørgsel og dine servicemedarbejdere kan så efterfølgende svare på denne, dette er nemt for alle.

Vil du vide mere?

Brian Hvarregaard

Partner, Udviklingschef

brian@greenweb.dk

Vi ved hvad der skal til for at få success online.